SI O NO, TU DECIDES
Campanya en castellà, en mitjans castellans, per a gent que viu en castellà.
SI O NO, TU DECIDES, és una campanya destinada a “sacsejar i donar a conèixer” dades sobre realitats que vivim. Va dirigida a les persones sensibles amb la consciència social, però que a hores d’ara dubten o desconeixen si la independència és la millor solució. Dirigida a un públic majoritàriament castellanoparlant que viu en un món audiovisual informatiu únicament i exclusiva en castellà, que no rep cap input pro-positiu referent al procés, només negatius (de mitjans de comunicació estatals -i també catalans- que no informen o directament desinformen o donen informació negativa).
Consta de vídeos per a les xarxes i televisions locals, i falques radiofòniques, amb diverses modalitats segons el tema que tractem (infraestructures, pobresa energètica, pensions, beques, etc…).
SI O NO, TU DECIDES, és una campanya anònima (sense nom ni logo), sense estelades ni referències a la independència.
Una campanya en castellà per a ser difosa en els mitjans adequats al target (ràdios com TeleTaxi, SER cat, 40 Principales, Cadena 100, Onda 0, Kiss FM, Europa FM i altres; TV Locals, Spotify...), a més de la viralització a través de les XXSS.
La campanya, per a poder cobrir una difusió mínima per assolir l’objectiu d’impactar positivament sobre el target i aconseguir decantar vots des de posicions prèvies abstencionistes -i fins i tot de NOs- cap a SÍs, requereix d’un pressupost mínim d’entre 40 i 50.000 €. Per fer-ho possible cal el suport i la implicació de molta gent.
A partir de fons propis hem dissenyat i elaborat els continguts, hem produït els audiovisuals i les falques, i hem començat fent difusió de les falques el mes de juny.
Hem demanat suport per a recollir 20.000 € per poder destinar-los íntegrament a difondre més falques, a través de més mitjans i amb més freqüència, per tal d’aconseguir el ressò que ens cal per aconseguir mes adhesions al SÍ.
Amb un preu mig d’emissió de 60 € /falca, hem creat l'eslógan "quantes falques pots ajudar a finançar?", i el missatge "Qualsevol ajuda és important per assolir l’objectiu (1/4 de falca, ½ falca, 1 falca, 10 falques, 100 falques...).
Així, hem portat a terme un projecte de micromecenatge a través de la plataforma TotSuma per tal de recaptar fons i poder fer més impacte als mitjans.
Un cop finalitzada la campanya de micromecenatge, és un orgull poder dir que hem assolit l'objectiu, gràcies a les aportacions de "sumadors" amb nom i cognoms (i d'altres que prefereixen mantenir-se en l'anonimat). Des d'aquí volem expressar un molt sincer i gegant agraïment a tots els que ho heu fet possible.
infraestructures
pobresa energètica
pensions
LES FALQUES
Han contribuït en fer possible la DIFUSIÓ DE LES FALQUES:
Desenvolupament de la campanya de DIFUSIÓ DE LES FALQUES (contractació - emissió - i vetos):
SI O NO, TU DECIDES, la campanya en castellà, en mitjans en castellà, per a gent que viu en castellà, destinada a “sacsejar” donant a conèixer dades objectives sobre realitats que vivim en la Catalunya comunitat autònoma espanyola, ha estat vetada en algunes emissores d’abast estatal.
ONDA 0 i KISS FM no han acabat de trobar el moment per donar resposta a la sol·licitud de contractar l’emissió de les falques.
La cadena SER inicialment va aprovar l’emissió de les falques, però va desdir-se poc abans de començar la programació de les mateixes.
CADENA 100 i ROCK FM han aprovat les creativitats i han començat a emetre les falques amb normalitat el dimarts 20 de juny. Ho han retirat de la graella contractada sense explicacions clares (sobren, oi?) un parell de dies després de començar l'emissió.
Aquestes cadenes tenen, informativament parlant i pel que fa a donar la possibilitat de contrastar arguments, segrestat al seu públic -majoritàriament castellanoparlant- que viu en un món audiovisual informatiu únicament i exclusiva en castellà.
Per sort, hi ha una part del públic objectiu al que ens dirigim que sí ha pogut sentir les falques amb normalitat -i amb campanya ampliada, amb les falques que havien d'anar a les emissores censuradores-, l'audiència de TELE-TAXI i Ràdio POMAR de Badalona. També ha sortit a Flaix FM, l'emissora del Grup FLAIX amb una audiència transversal. Les falques han pogut sentir-se, des del 20 de juny al 5 de juliol, a raó d'entre 8 i 10 falques diàries a cada emissora repartides en els programes tan matinals com de tarda.
Les falques, que per poder ser acceptades per les emissores s'han "rebaixat" de to, motiven la visita al web sionotudecides.com i possibiliten que el públic que viu en el món audiovisual castellà pugui sentir, veure i llegir arguments que els pot fer coneixedors d'una sèrie de realitats que per a nosaltres són òbvies, però que són desconegudes per a molts d'ells. I d'aquesta manera posar dubtes a posicions preestablertes, i decantar vots del NO a l'abstenció i de l'abstenció al SÍ.
infraestructures
pobresa energètica
pensions
LES FALQUES
"rebaixades"