Demà, un Estat millor
Catalunya creixerà més del 5% anual
El primer govern de la Catalunya Estat serà sensible al teixit empresarial català. Tindrà, per fi, un Estat a favor.
L’eliminació del dèficit (espoli) fiscal permetrà reinvertir aquest 8% del PIB que avui “vola” en l’economia catalana i tindrà un efecte significativament positiu en el creixement.
Es podran fer les inversions en el territori (clau pel nostre desenvolupament econòmic).
Permetrà un major pressupost social destinat a cobrir la llei de la dependència.
Es crearan milers de noves places en el sector públic (educació, mossos, bombers, sanitat, etc).
El primer govern del nou Estat, serà sensible al teixit empresarial català, sobretot la PIME, però també a les grans empreses exportadores i generadores de milers de llocs de treball i que veuran reforçada l’acció exterior i tindran, per fi, un Estat a favor.
De l’article:
“Catalunya creixerà més del 5% anual…”
per Joan Canadell, a elMón.cat 17/01/2017
Tota aquesta nova activitat generarà una major recaptació d’impostos i per tant tindrem més recursos per incrementar les pensions i això comportarà un millor nivell de vida dels jubilats.
Tot plegat comportarà beneficis per a tota la societat catalana:
El déficit, xifrat en uns 16.000 milions d’euros anuals, és aproximadament el 50% del pressupost actual de la Generalitat. Posat en el context actual és 100 vegades més que les exigències de la CUP pel que fa a l’ensenyament. És cert que caldrà pagar estructures d’Estat que ara no tenim, però els càlculs realitzats les situen en només uns 3.000 milions anuals.
Neix una plataforma per buscar el ‘sí’ al referèndum dels indecisos detectats a les xarxes
“Demòcrates pel Sí”, una plataforma per tirar pel dret i començar ja la campanya pel ‘sí’ al referèndum d'independència del 2017
Creada per Demòcrates de Catalunya, la plataforma és un moviment “transversal” a banda de les iniciatives que cada formació política vulgui impulsar.
Es prepara un grup de “voluntaris pel sí” que faran “porta a porta virtual” per convèncer els qui tenen dubtes sobre el referèndum i sobre la independència. Es tracta d’interpel·lar uns 60.000 indecisos identificats a les xarxes socials i intentar convèncer entitats reticents a la independència que comencin la campanya del ‘no’.
L’argumentari de la campanya es basarà en dos eixos: la cohesió social que garantirà la independència i l’aspiració que amb l’Estat propi Catalunya serà més pròspera.
“Voluntaris pel Sí” faran “porta a porta virtual” per convèncer 60.000 indecisos.
FONT: Directe 13/12/2016
Pensions: millors i més segures en una Catalunya Estat
Un sistema de Seguretat Social de repartiment garanteix les pensions: els ingressos de les cotitzacions pagaran les pensions
El sistema de Seguretat Social espanyol és un sistema de repartiment: Les cotitzacions que recapta en cada moment serveixen per fer front a les pensions que s’han de pagar en cada moment. Per això, un sistema català de Seguretat Social de repartiment, al qual treballadors i empreses hauran d’ingressar les cotitzacions socials, garanteix automàticament el pagament de les pensions. Els ingressos pagaran les pensions.
Avui, Catalunya pateix un dèficit fiscal amb l’estat espanyol en l’àmbit de la Seguretat Social: el saldo acumulat de la Seguretat Social pel període 1995-2010 és positiu per a Catalunya amb 24.774 milions d’euros (les aportacions catalanes al sistema han estat superiors a les prestacions rebudes pels pensionistes catalans)*. Aquest excedent, que ara constitueix el 75% del Fons de reserva espanyol, si es quedés a Catalunya serviria per incrementar les pensions de jubilats i vídues i per nodrir un fons de reserva per cobrir les pensions futures.
Per altra banda, s'ha de recordar que la pensió és un dret contractual: les cotitzacions generen la corresponent obligació de pagament per qui hagi rebut l’import, i el dret a percebre la corresponent pensió per al ciutadà que ha cotitzat. Aquesta pensió li haurà de ser pagada amb independència d’on visqui o resideixi, i fins i tot de la seva nacionalitat. No fer-ho, seria una acció il·legal.
El dret adquirit a les pensions estarà present en les negociacions amb el govern espanyol per la repartició dels béns i deutes amb l’Estat espanyol i la transferència completa de les competències i dels atributs estatals.
Aquestes negociacions, que tindran lloc en el procés d’independència i que seran assessorades i protegides per observadors internacionals i per la Unió Europea, seran per quedar-nos la part que ens pertoca del Fons de Reserva, però no són necessàries per garantir el pagament de les pensions, que quedarà automàticament subsumit per la nova administració catalana i es pagarà amb les cotitzacions socials recaptades.
*Informe d’11.10.2012 de la Generalitat de Catalunya, sobre les aportacions de Catalunya a la Seguretat Social.
En quin país estaria més segur el finançament futur de les pensions?
En una Catalunya amb un elevat PIB per càpita i amb una forta capacitat exportadora o en una Espanya incapaç de crear riquesa?
Una Espanya que, a més, ha invertit el Fons de Reserva, en un 88%, en deute públic espanyol (que es troba en situació de risc per la degradació de la seva qualificació i per la creixent fuita de capital dels inversors estrangers).
Per ampliar i aprofundir: “Independència i pensions: La mentida més innoble” Col·lectiu Wilson 22/11/2012
“El Govern se compromete a subir las pensiones desde el ‘primer momento de la independencia’” Quico Sallés, La Vanguardia 17/03/2017
Polítiques pròpies d’un Estat
Només si Catalunya és un Estat s’aconseguirà que les lleis aprovades al Parlament, pels representants escollits democràticament pel poble de Catalunya, no siguin anul·lades per cap tribunal d’un altre Estat.
El Parlament podrà fer vertaderes lleis:
Tindrem la funció de recaptar, gestionar i distribuir els nostres propis recursos (impostos, taxes...).
Podrem fer inversions reals en serveis sanitaris i socials, hospitals, transports, ports, aeroports, ensenyament i universitats, pensions...
Implantarem una administració més simple, ràpida i propera a ciutadans i empreses. Impulsarem una Justícia eficient i eficaç.
Tenir Estat et fa mereixedor de respecte internacional. Disposarem d’un seient a les Nacions Unides. Tindrem un comissari europeu.
I un lloc al Banc Central Europeu. I també un lloc al consell de ministres de la UE. I ens tocarà durant sis mesos, de tant en tant, la presidència de torn de la UE, i el nostre president participarà als consells de ministres europeus.
Sense Estat, cap política és possible
Formarem part, en definitiva, de tots els organismes internacionals als que, com Estat, decidim estar.
Augmentarem la nostra qualitat de vida. Les perspectives de futur seran més positives i optimistes. La millora del benestar, els serveis socials, sanitat, pensions, transports, cultura, ensenyament, esport,...
Què volem ser els propers anys? La resposta depèn -només- de nosaltres, no d’Espanya. Només ens cal un Estat que lideri el canvi.